19 Kasım 2012

Bebek Beslenmesinde Müthiş Gıdalar

Okuduğum yayınlarda özellikle ingiliz yayınlarında bebeklere 6-9 ay evresinde mutlaka verilmesi gereken müthiş gıdalardan faydalanmamız gerektiğini vurguluyorlar.
Bu gıdalar, bebeklere büyümeleri ve gelişmeleri için gereklidir. Müthiş gıdalar, temel vitaminler, mineraller, ve antioksidanlara olağan üstü sahip olan gıdalardır. Müthiş gıdalar : Mango, patates, papaya, böğürtlen, tatlı bal kabağı, dolmalık biber, yapraklı yeşil sebzeler (örn: ıspanak) ve havuç. Papaya dışındaki ürünleri marketlerde bulmak mümkün. 
Ben tatlı bal kabağını kare kare doğrayıp derin dondurucuya koydum rüzgarın çorbalarına aklıma geldikçe koyuyorum. Bal kabağı tüm turuncu renkli sebzelerde olduğu gibi A vitaminin bitki biçimi olan beta-karoten bakımından zengindir. Böğürtleni de yazın alıp derin dondurucuya koydum donmuş halini marketlerde bulmak mümkün. Blenderdan geçirerek mevsim meyveleri ile egzotik tatlar elde edebilirsiniz. 
Mangoyu da haftada bir vermeye çalışıyorum. Genelde olgun olanlarını seçmenizi tavsiye ederim, cam rendede kolayca eziliyor.
Havuç ise karetenoid olarak bilinen oldukça besleyici maddeler içeriyor. Bebeğimizin vücuduna bunları A vitaminine dönüştürüyor. Bu vitamin gözlerin daha iyi görmesini, bağışıklık sisteminin sağlıklı biçimde işlemesini,kemiklerin güçlü ve sağlıklı olmasını sağlar. Unutmadan, Havuçları haşlamak yerine buharda pişirin böylece beta-karoten oranı daha yüksek olacaktır:) Bebeklerimize yarasın..







3 yorum:

  1. ben de çorbalar için bir tavsiyede bulunayım. çorbada etsuyu kullanılmaya özen gösteriyordum ama et haşlayıp durmak, vakti dolmadan çorbaya çevirmek zoruma gitmeye başlamıştı. ben de bolca miktarda et ve kemik suyu hazırladım. sonra onları buz kalıplarına doldurdum. şimdi buzluğumda her türlü çorbaya yetecek kadar etsuyu stoku var. siz de böyle yapın bence. ama lütfen TABLET ETSUYU KULLANMAYIN...

    YanıtlaSil
  2. Zeynebim diline sağlık. Bende aynı şekilde 1 kerede et ve kemiklerin haşlayıp sularını buzluğa koyuyorum çok pratik oluyor hatta şuan düdüklüde:)

    YanıtlaSil
  3. Birde sebze corbasi ysparken kural ; sari, kurmizi ve yesil sebze uclusu olusturmak. E tabi icine kemik suyu koymadan olmaz...birde onemli bir diger besin tarhana corbasi.icinde en bol d vitami bulunan corbalardan, guneste kurutulursa tabi :)

    YanıtlaSil