25 Kasım 2012

Hatıra İzleri Kalıbı (Baby Memory Prints)



Minik minik eller, minik minik ayaklar..

Bebeğinizin minik ayaklarını, ellerini unutmamanın bir yolu var. Hatıra izleri kalıbı ile bebeğinizin minik el ve ayak izlerini yıllarca saklayabilirsiniz. Bununla ilgili piyasada bir çok ürün var. Ben basit olanlarını yapmanızı tavsiye ederim çünkü bazıları gerçekten heykeltraşların işi..

Hamileyken hediye gelir dediler gelmedi:) Sonra da bebekle gidip almak zor geldi. Ne zaman ki Rüzgar dört aylıkken Bursa ya gittik ve Badenin el ve ayak izlerini gördük, pişmanlık içinde aklıma geldi. Sibelimde hemen bana aldı:)(bakınız Neydik ne olduk?) Sibel önceden içinde nazarlık kalıbı olanlarından satın almış. Kalıbımız olduğu için yedek paketlerden aldık. Dört aylık bebeğim biraz daha büyüseymiş, ayakları sığmayacakmış. Bugün yarın demeyin, zaman geçmeden sizde yapın.

 Sibelin tarifine göre; Hamuru iyice yoğurun, (Sırrı hamuru yoğurmakta!) çünkü tarifinde belirtilmiyor. Vermek istediğiniz şablona koyup oklava tarzı birşeyle üstünün pürüzsüz olmasını sağlayın. Sonrada el ya da ayağı bastırın. Ucunada kurdele takmak için delik açmayı unutmayın. Hiç ellemeden iki gün kurumaya bırakın.








PS:Ben vernik sürmedim, arkası biraz çatlamaya başladı. Haberiniz olsun, vernik süren arkadaşlarımın ki daha parlak:)

3 yorum:

  1. Ne guzel anlatmisin ;) bu arada banada bu hatira hamurunu aysencim almisti..ayak izini hemen hastaneden geldigimiz gun yaptik, minnacik ayaklarini bade° m sekerim...

    YanıtlaSil
  2. 0-2 aylık arası yapılması en uygun sanırım. Eller ve ayaklar buyudugunde hamura sığmıyor. Tabii en güzeli, ilk günlerde yapılması o zaman daha minnacık:)

    YanıtlaSil
  3. Yok küçük olmalarına gerek yok, benim oğlum 5,5 yaşında daha yeni yaptım el izi heykelini. Hem çerçevesi ile beraber satılıyor. kucukizler.com diye bir siteden aldım, güzel bir hatıra, biz biraz geç kalsak da. Gerçi yurt dışında aileler her sene boy boy yapıyormuş duyduğum, bu tarz şeylere çok önem veriyorlar :)

    YanıtlaSil