26 Kasım 2012

İlk Adım Ayakkabısı Nasıl Olmalı?

Doktorlar ilk yürümeyi, bebeklerin ayakları güçlensin diye ayakkabısız öğrenmesini tavsiye ediyorlar. Peki kış geldi, dışarıda ne giyecekler? Rüzgar 2 hafta önce alışveriş merkezinde ayakta durup, adım atmak için çırpındığında (daha ayakta bile duramıyor) yürütmeye çalıştım, ayağında da Zara'dan aldığımız kıyafetine uygun ayakkabıları vardı. Bir anne ayakkabılarının yanlış olduğu konusunda, beni uyarınca artık zamanı geldi deyip hemen araştırmalara başladım:) İlk araştırma tabi ki de arkadaşlarıma sormakla başladı, internetten araştırma, doktora sorma vs. derken epey yol almışız. Bugün girdiğimiz ilk mağazadan, gördüğüm ilk ayakkabıyı alınca eşim şaşırdı:) Bilmiyor ki günlerdir ayakkabı deniyoruz:) 

Bebeğin ilk ayakkabısının, hangi marka olursa olsun yumuşak, esnek, doğal deri ve hafif olması en önemli şartı. Elinize alıp ön tarafının esneyip esnemediğini kontrol edebilirsiniz. Parmaklarını sıkmaması içinde ön tarafının geniş olması gerekiyor. Birde 1 numara büyük alınması öneriliyor çünkü bebeğimizin ayak gelişimini, büyümesini engellememesi lazım. Doktorların söylediğine göre, ayakta eğer herhangi bir sorun yoksa ortopedik olması şart değil. Bebeklerdeki ayak kavisi 2-3 yaşına kadar oluşmazmış. Bu nedenle ortopedik diye satılan, kavis desteği olan ayakkabıların hiçbir faydası yok. Fakat işin ticari boyutu nedeniyle ortopedik olmayan deri, esnek, yumuşak ayakkabı bulmakta zor.

İlk adım ayakkabısında Kidifis, Robeez by Stride  Rite, Pappa,  ilk üçte. Fiyatlarda ilk üçte:) Beğendiğim ve  daha ekonomik olanları Deichmann da satılan Elefanten 49 TL civarı hatta indirimde 24 TL fakat biz numara bulamadık , Polaris lerde 49 TL civarı. Kidifisler 190 TL civarında, Stride rite lar 149 TL, Pappa 70 tl ile 110 tl civarında. Biz tercihimizi Pappa dan yana kullandık ve 80 TL ye aldık. Aslında alışverişe ilk çıktığımızda Strike ride alırım diye düşünmüştüm. Sponsorumuz olan  dayısı gerekli destekte bulunmuşken:) Stride ride esnek ve hafif oluşunun yanı sıra bebeğin ayak şeklini alarak tökezlemeyi ve düşmeyi en aza indirgiyor. Pappa da bebek ayakkabısında uzman ve Pappa Aktive comfort system ile iç tabanlık sayesinde  yürüyüş esnasında ayağın maruz kaldığı etkileri en aza indiren darbe emici sistem ile bebekler daha emin yürüyor. Girdiğimiz ilk mağazada ayakkabılar, bebeğimin ayaklarına tam olunca, Rüzgarda yeni ayakkabıları ile koşmaya yeltenince ve fiyatı da diğerine göre daha uygun olunca hemen aldık. Ayakkabı da dikkat ettiğim diğer önemli husus ise kolay giydirilir olması. Bu nedenle iki cırtlı olanları ayarlanabilir olduğu için tombik ayaklara daha uygun. Lastikli olanları bebeklerin ayaklarından kolayca çıkabiliyor.Tek cırt cırtlı olanlarına ise tombik ayaklar sığmıyor.





İlk adım ayakkabı alırken bilmeniz gerekenler;

  • Bebekler aslında ayakkabıya ihtiyaç duymazlar. Evde çıplak ayakla yürümek ayağın sağlıklı gelişmesinin en doğal yolu. Çıplak ayakla yürüyen toplumlarda ayak bozukluğu nadiren meydana gelmektedir.
  • Küçük ayaklar çok terler,Ayakta yaklaşık bir milyon ter bezi bulunur.Minik ayaklarda ter alanı da küçük olduğundan ayakları bu nedenle çabuk terler. Bu nedenle sentetik olmayan doğal deri ayakkabıları ve pamuklu çorapları tercih edin. Ve bebeklerinizin ayaklarını  sık sık havalandırın. 
  • 8.ve 9. aydan sonra bebeklerin ayaklarındaki duyarlılık vücudun diğer noktalarına göre daha çok artar.
  • Bebekler yürümeye başladıktan sonra başkalarının ayakkabılarını giymemelidir. Çünkü her ayağın ayakkabıda yarattığı deformasyon farklıdır.

PS: Evde giyilmesi için resimdeki LCW dan altı lastikli çoraplardan aldım. Rüzgarın ayağına giydirmem ile çıkarması bir oluyor ve ayağından kayıyor.Kesinlikle önermiyorum. Birde bilekli  panduf tarzı ayakkabı aldık, yürüteçteyken ayakları üşümesin diye. Fark ettim ki onlarda tabanı yere basmıyor , havada kalıyor sadece ayaklar üşümesin diye giydirilebilir. Bundan sonra aldığım ilk adım ayakkabılarını hem ev hem dışarıda bebeğimin rahatça kullanması dileği ile..



3 yorum:

  1. Merhabalar, Benim 2 yasinda bir oglum var ilk yurume ayakkabilarini alirken cok arastirma yapmistim. Ilk secimim yumusak tabanli, yumusak derili ayakkabilardan yana oldu. Fakat zaman icinde oglum ilk adimlarini atmaya baslarken ayaklari ice dogru basmaya basladi. Oysaki ben bu ayakkabilarin markasina guvenip almis idim. Kendi ayaklarimda'da duz tabanlik oldugu icin bu konuda biraz hassasim. Arkadasimin bir tavsiyesi uzerine onunda cocuklarini buyuttugu ve memnun kaldigi Istanbul-Fatih teki Disney Ortopedik Cocuk ayakkabisi ile tanistim. Magaza calisanlari oldukca ilgili ayakkabi secimimin yanlis oldugunu bu tarz ayakkabilar ile cocuklarin yanlis yone dogru basabileceklerini anlattilar. Ilk yuruyus ayakkabilarinin arka bilek destekli, ic kismi dolgulu ve ozelliklede deri olmasini tavsiye ettiler. Ogluma uygun ayakkabiyi bir cok cesit sunarak bana verdiler. Ben kullanmaya baslayinca ne kadar hakli olduklarini gordum. Tesekkurler Disney Cocuk ayakkabisi. Sizlerede tavsiyem marka diye piyasada bulunan sagliksiz ayakkabilara guvenip bir cok para verip cocugunuza yanlis ayakkabilari giydirmemenizdir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Çok şirin patikler bunlar gerçekten. Çocuklarımızda da çok güzel duruyor. Ellerinize sağlık güzel bir paylaşım olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, ben de kızıma tabansız bu ilk adım ayakakbılarından almak istiyorum sizce ilk adım için uygun mu?

    https://www.lipuna.com.tr/luz-serisi-pembe-bebek-makosen-ayakkabi.html

    YanıtlaSil