27 Kasım 2012

3 Boyutlu Bebek Eli Heykeli Yapımı

Whats App ta arkadaşlarımla yazışırken Zeynom benim Hatıra İzleri Kalıbı adlı yazımı okuduğunu ve kendi yaptığının fotoğrafını paylaştı. 3 boyutlu Arasın elinin fotoğrafını görünce aşık oldum.
Başka bir  arkadaşım yaparken bebeği rahat durmadığı için kalıp bir işe yaramamıştı. Bu nedenle bende yapmaktan vazgeçmiştim. Zeynepin belirtiğine göre bazı ip uçları var. Onları bilerek yaptığınızda sonuç süper gözüküyor. 
Bu arada dört yaşa kadar yapanlar bile var. Geç kalınmış değil yani. 
İşe başlamadan ilk işim bunu yapmak olacak..
Müthiş bir hatıra..





İşin sırrı, Zeynomun dilinden;


Aras’ın doğduğu hemen hemen 7 ay olmuştu ama hala istediğimiz gibi elinin ayağının kalıbını alamamıştık. Oyun hamuru gibi olanlara elini ayağını bastırmaya çalışırken kıyametler kopuyor, o kadar çabaya rağmen sonuç istediğimiz gibi olmuyordu. Sonra eşim 3 boyutlu olanlarından buldu internetten. Hemen sipariş verdik.
İçinde toz halinde 2 ayrı paket çıktı. İlki, kalıp tozuydu. Bir yoğurt kabında suyla iyice karıştırıp çok beklemeden Aras uyurken elini içine daldırdık. Biraz huysuzlandı ama uykuda olduğu için de çok anlamadı. Yaklaşık 7-8 dk bekledik ve sıvı dondu. Yavaşça elini içinden çıkarttık ve Aras’la ilgili olan kısım başarıyla tamamlandı. Sıra bizim el marifetimizdeydi. Kalıbın iyice donması için 1 gün bekledik.
İkinci toz karışım da bir çeşit alçı tozuydu. Onu da suyla karıştırdık. Ben zaten inşaat işinde çalıştığım için alçı harç hazırlamak benim işimdi. Donmuş kalıbın içine alçıyı çok yavaş bir şekilde döktüm. Burada işin püf noktası şu: Alçıyı çok çırparak karıştırmayacaksın ki hava kabarcıkları kalmayacak içinde. İkinci püf noktası ise alçı karışımından kalıbın içine biraz döktükten sonra kalıbı hafif hafif vurarak hava kabarcıkları tahliye edilmeli. Bu şekilde kalıbı doldurduk. 2 gün de öyle durdu. Sonra kalıbı keserek çıkarttık. Sonuç inanılmaz güzeldi. Sadece tırnak kısımları çok net değildi çünkü huylandığı için ellerini oynatmış. Eşim onu Eskişehir’de rahatlıkla bulunabilecek lüle taşçılara götürdü. Tırnak kıvrımlarını da ince işçilikle düzelttiler ve daha da güzelleşti.
En sonunda bir ahşap boyasıyla 3 kat boyadım. Hem altın hem gümüş varaklıyı denedim ama ben gümüşü daha çok beğendim. Paketle birlikte gönderilen cam fanusun içine özenle yerleştirdik ve temizlikçiler hakkından gelmesin diye de silikonla alttan yapıştırdık 

13 yorum:

  1. İyi günler.Bende bu yaptığınızdan yapmak istiyorum yeğenim için.İnternetten bulamadım siz nerden buldunuz Eskişehirde ikamet ediyorum yardımcı olabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mail adresim: omerfarukozdemir10@gmail.com

      Sil
    2. Merhaba,
      Ben de aynısından yaptım . www.kucukizler.com diye bir siteden hazır set olarak satın aldım. Ama benimki çerçeveli:))

      Sil
  2. Merhaba altındaki tahtayı nerden buldunuz acaba ?

    YanıtlaSil
  3. merhaba edaasen@hotmail.com dan bana ulaşırsanız bir arkadaşım bu setleri yurt dışında görmüş ve set halinde uygun fiyatla satıyor sizi ona ulaştırabilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eda şen hnm bu setten bende istiyorum yardımcı olur musunuz

      Sil
    2. bende istiyorum lutfen yardimci olun

      Sil
  4. ilkizimcast@gmail.com
    instagram:ilk_izim_cast biz yapıyor ve malzeme gönderiyoruz :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba,
    www.kucukizler.com adresinden her şeyi hazır set halinde satın alabilirsiniz. Boyasından fırçasına, zımparasından kabına kadar hiçbir şeyi düşünmenize ve ölçüp biçmenize gerek kalmıyor. Hazır gramajda poşetleri hazır kaplarında belirtilen miktarda su ile karıştırıyorsunuz, o kadar. Deneme yanılma olayı yok. Farklı model seçenekleri ile zevkinize göre seçim yapabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  6. https://www.instagram.com/minik_ayaklar_ilk_izim/ gayet uygun fıyata bende aldım. vede harıka oldu :)

    YanıtlaSil
  7. atelier_papila instagramda bakabilirsiniz. Türkiye'ye bu işi tanıştıran bu arkadaslar.hem uygulama yapiyor hem de malzeme gönderimi yapiyorlar. Malzeme gram olarak digerlerine gore fazla olmasina ragmen fiyatlar ayni sekilde;)

    YanıtlaSil
  8. atelier_papila instagramda bakabilirsiniz. Türkiye'ye bu işi tanıştıran bu arkadaslar.hem uygulama yapiyor hem de malzeme gönderimi yapiyorlar. Malzeme gram olarak digerlerine gore fazla olmasina ragmen fiyatlar ayni sekilde;)

    YanıtlaSil