24 Kasım 2012

Bebeğimin Nesi Var?


Rutinlerine uyan bir bebek birdenbire yemek yemiyor, uyumuyor!!! 
Tüm rutinlerin uygulanmasına rağmen bir yerlerde bir terslik var deyip, bütün gün yediklerini, emzirdiğim için kendi yediklerimi, yapılan aktiviteleri gözden geçirip neden diye sorgulamayan anne yoktur diye düşünüyorum..Kitaplar karıştırılıyor, internetten bakılıyor, doktor aranıyor, bebeği olanlara soruluyor ve daha bir sürü şey..
Peki ne oluyor da bu bebek uyumuyor? Daha dün uyguladığımız rutin ile övünürken şimdi hiçbiri işe yaramıyor.
Kimileri nazar değdi deseler de yok yok diyorum, ben onu dualarımla koruyorum. Bu zamana kadar korudu bundan sonrada korumalı diye düşünüyorum.
Doktorumuzun dediğine göre ya diş ya da bebeğim huy değiştiriyor? Eskiden olsa gaz derdi:)
Uykusuz, çok gürültülü bir dört gün yaşadık. Uyudu zannedip, odadan çıkınca gülücükler atarak, BU ANNEYE RAHAT YOK!! diye mızmızlanan Rüzgar büyümüşte küçülmüş gibi beni sınadı bu dört gün boyunca..Uyumak üzereyken, onca hazırlık yapılmışken nerden çıkıyor bu oyun oynama arzusu..Ya benim onu uyuttuktan sonra yapacaklarıma ne olacak? Annelik zor iş..Dört saat boyunca bebeğinin gözünün içine sevgiyle bakıp uyumasını beklerken anladım başkası olsa dayanabilir miydim acaba?
İlk gün arada sırada olur böyle dedik. İkinci gün biraz zorlama ile yemek yedirelim derken daha da inatlaştı sanki. Banyo, masaj rutinlerini uyguladık. Uyumayınca odadan çıkmadık uykusu açılmasın diye..tam 3,5 saat sürdü. Üçüncü günde yine devam ettik rutinlere, uyumayınca inatlaştı ..biraz oyun oynadık tekrar uykuya döndük, yine uyumadı dört saat sürdü. Artık dördüncü gün taktiklere başladık..
İlk önce en sevdiği menülerden oluşan bir beslenme tablosu hazırladım. Ara öğün vermedik acıksın diye. Yemeklerini azar azar hazırladım ki yemezse ben de üzülmeyeyim:) diye. Öğlen ile ikindi arası çok yorucu olmayan aktiviteler yaptık. İkindi uykusundan sonra dışarı çıkıp, gezdik. Bu arada gündüz uykularını 2 saate indirdik. Geceleri uyumasını sağlayacak hafif bir mama yaptım. Ve bugün uyguladığım taktiklerle bana yenik düştü:). 
Bakalım yarın  neler olacak?
Annelerin zaman zaman düştüğü bu çaresizlikte, peki siz ne yapıyorsunuz? Uyumayınca odada yalnız bırakıp mı gidiyor musunuz ya da direnip saatlerce uyutmaya mı çalışıyorsunuz? Biraz oyun oynayıp tekrar uyuturum mu diyorsunuz.? Ilık bir duş aldırıp masaj mı yapıyorsunuz? Rahatlatıcı bitki çayları mı veriyorsunuz? 
Siz hangisini yapıyorsunuz?


PS: Taktik veren, süper anneler SİBELİME, ZEYNOMA, AYŞEME teşekkürler:)

3 yorum:

  1. Herseyi rutin olan bir bebek birden degistiyse mutlaka bir sebebi vardir. Ya dis cikariyordur, ya hastadir, ya alerjil bi sebep vardir, ya hizli buyume donemindedir. Badenin uykuya geciste problemi olmuyor, 2 aylikken odasinda ve yataginda uyumaya alistirmis olmam sebebi olabilir.. Yemeklerimiz ilk kati gidaya geciste cok istahli yiyordur, ama ne zamanki dis cikarma donemine girdik, problemli plmaya basladi.Mesela corbalari yemiyoruz , onun tercihi tabiki , ama mecbur vermemiz gerekenleri sevdigi yiyecekleri eline verip onlari yerken bizde aldatarak veriyoruz :( arada daha tatli corbalar, icinde balkabagi, elma yada armut vb olanlatda tercihimiz.Bebislerimize huzurlu uykular ve istahli gunler ;)

    YanıtlaSil
  2. Bu arada bade uyumadigi zaman ( 15 dkyi gecti ise) baska odaya gidip hafif aktiviteli oyunlar yada kitap okuyoruz , sakinledigi ani hic kacirmamak gerek; tekrar uykuya geciyoruz ;))

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil