2 Aralık 2012

Bakıcı mı Kreş mi?

İşe başlamama 4 hafta kaldı hala bakıcı mı kreş mi ikileminden kurtulamadım. Bu gerçek günlerdir çok canımı acıttığından ancak bu zamana kadar erteleyebildim. Her aklıma geldiğinde gözlerim doluyor. Özenerek, üzerine titrediğim oğlumu şimdi bilmediğim birine nasıl bırakıp işe gideceğim.

Bazı doktorlara göre kreş yaşı 3, bazı doktorlara göre 18 aylık. Ama benim oğlum daha 10,5 aylık. Eğer böyle ise neden annelik izni 3,5 ay. Hadi ben 6 ay ücretsiz izin alıp uzattım. Uzatamayanlar, daha bebekleri anne kokusunu içine sindiremeden işe başlamak zorunda kalıyorlar. Bu nasıl bir düzen...
Neyse bu konu çok uzun gelelim konuya; Bakıcı mı kreş mi diye araştırırken ( kreşten kastım 0-2 yaş) her seferinde aklım daha da karışıyor.

Neden kreş aklıma bu kadar yattı açıklıyayım,
  • Kreşte sosyal ilişkileri, arkadaşlık ilişkileri gelişir. Çünkü başka çocuklarla her gün vakit geçirir. Bakıcı ile bunu yapamaz.
  • Paylaşmayı öğrenir, oyuncaklarını paylaşır böylece sahiplenme duygusu azalır. 2 yaş sendromunu daha hafif atlatır. Bakıcı ile sahiplenme duygusu gelişir.
  • Aktivite yapar bir sürü yeni oyunlar öğrenir. Yeni yürümeye başlayanlar için özel döşenmiş odaları var. 
  • Kreş eğitmenleri eğitimli ve iletişimleri daha güçlü.
  • Uyku ve yemek düzeni olur.



Önemli bir husus var oda kreşte başka bebekler hastalandı mı sizinki de hemen hastalanacak. Bir de sevgi, ilgi olmayacak üzerinde. Bakıcı ile özel ilgi görüp her ihtiyacı her istediğinde karşılanacak belki bunu biraz daha büyüdüğünde istemeyebilirdim. Çünkü her istediğinin anında yapılamayacağını, başkalarında olduğunu, paylaşmayı öğrenmesini daha doğrusu hayatta her zaman onun istediklerinin olmayacağını öğrenmesi daha iyi olurdu. Fakat Rüzgar küçük olduğu için bunlardan önce onun en çok sevgiye ve ilgiye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum. Peki bu sevgi ve ilgiyi verebilecek bakıcıyı bulmak ne kadar kolay? Bir de bakıcı ile yok yol parası, yok temizlik konusu.. Nasıl söylesem de kırmadan anlatsam.. Ya kırılır da giderse ben ne yaparım.. Ama kreşte öyle mi, Kreşte siz işveren değil müşteri olacaksınız.
İşte günlerdir böyle bir ikilemdeyim. Kreş mi bakıcı mi?
Peki ya siz ne yaptınız?

1 yorum:

  1. ne yaptınız yazının üzerinden uzun zaman geçmiş. kresten memnun kaldiniz mi. aynı sorular benimde kafamda. rüzgâr büyümüştür artık

    YanıtlaSil