6 Aralık 2012

Mutlu Bir Bebek İçin..

'Ne düşünürsen o olur' diye bir totemim var benim:) O yüzden herkes bilir olumlu düşünürüm,  her şey olumlu olsun diye. Bir şeyler kötüye gitti mi aklıma kötü şeyler getirmem hemen iyi şeyler düşünürüm. Her şeyin kötüsünü düşünen, sürekli mutsuzluklarından yakınan insanlara da öneririm.
Neyse daha hamileyken bebeğimin mutlu bir bebek olması için ilk adımları attım. Mutlu bir hamilelik yaşamaya, kendimi sürekli şanslı görmeye odaklandım. Bebeğim için işe giderken müzikler dinledim onu daha karnımdayken okşadım, konuştum. Ben mutluysam oda mutlu olur diye zevk aldığım her şeyi yaptım en başta yemek yemek:) Aaa bu  arada iş yerinde stresli bir ortam olduğunda açık açık bebeğim etkileniyor lütfen sessiz olur musunuz bile dedim:)
Oğlum doğduğunda gazlı doğdu, yani hep ağlıyordu. Çok üzüldüm hatta ağladıkça agresif bir çocuk olacak diye günlerce korktum o ağladıkça itiraf ediyorum bende gizli gizli ağladım. Ama şimdi oğlum gülen bir bebek:)

Nasıl mı oldu? Mutlu bir bebeğin sırrı ne biliyor musunuz? Gülen bir aile!!

Rüzgar daha bir aylıkken karşıma alıp gülücükler atıyordum ona hemde kahkahalarla, Alperimi de tembihlemiştim. Uyandığında ilk işin ona gülümsemek olsun diye:) Rüzgarın yanında hiçbir zaman off poff demedik, birbirimizi kırmadık  hep ama hep güldük..

Gülmesinin yanısıra mutlu bir çocuk olmasına da özen gösteriyoruz. Mutlu çocuk oyuncaklarla, her istediğini almakla, güzel eşyalarla yetişmiyor, ona hayatı boyunca pozitif bakış açısı aşılamakla oluyor. Birşeyler yaparken onu yanlız bırakmak yerine onu da dahil edin. Çocuğunuzla mutfakta yemek yaparken, evi temizlerken oyun oynayın. Onu spor yapmaya, enerjik olmaya teşvik edin. Gülerek öyküler anlatın, Kahkahalar atın. Bunları yaparken mükemmel olmaya çalışmayın bırakın olduğu kadar olsun. Kendi başına bir şeyler yapmayı öğrensin. Yemek yerken eline kaşık verin kendi yemeyi öğrensin, yürümek mi istedi denesin, sizin gözetiminizde düşsün. Dokunmak mı istedi bırakın dokunsun, tanısın her şeyi.. Aaa düşer şimdi, yok hastalanır, yok üşür, yok korkar  gibi totemlerden uzak durun. Yani kısacası siz bakış açınızı değiştirin.
Hayata gülen gözlerle bakın ki bebeğinizde sizin baktığınız gözle hayata baksın:)

PS: Geçen gün komşunun oğlu 10.5 aylık oğluma korkutmak için kapının arkasından gelip BÖÖÖÖ!! yaptı. Rüzgar ne yaptı biliyor musunuz? Kahkahalarla ona güldü 'Çok komiksin der' gibi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder