9 Aralık 2012

Müthiş tatlı

Bayıldım, bayıldık.. Oxford'ta Coco da Alperle haftada bir kere mutlaka yediğimiz Boneffee Pie yapmaya kalkışmışken bir de baktım ki malzeme eksik. Hemen kayınvalidemi aradım. Kayınvalidem yemek, pasta, tatlı konusunda konuşturur. İşte parmak ısıttıran pratik pasta:) Misafirlerimiz geldikten sonra ancak üzerini süsleyebildiğimden ( bebekli olunca böyle oluyor) fotoğrafta aceleye geldi.. Bu arada içindekiler muhallebi yapımında kullanılan malzemeler. Şekeri az kullanırsanız ve bebe bisküvisi ile yaparsanız, 1 yaşından sonra bebeklere yedirilebilir diye düşünüyorum, Rüzgar uyandığında kalmadığından tadına bakamadı bile:)

Malzemeler: 

1 lt süt
3 kaşık un
1 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
1 yumurta sarısı
2-3 yemek kaşığı labne peyniri
1 yemek kaşığı krema ( kayın validem yarim paket labne varsa krema koymaya gerek yok demişti ama labnem ancak  2-3 kaşık arası çıktı)
1 bardak şeker
3 paket burçak bisküvi (kayın validem kedi dili demişti olmadığından bu şekilde yaptık.)
İsteğe göre meyve:biz muz ve çilek kullandık

Yapılışı:

Hepsini tencereye koyup kaynayana kadar karıştıralim. Unu süt soğukken koyup karıştırırsanız topak topak olmaz.1-2 dk kaynadıktan sonra ocaktan alıp ılımasını bekleyelim.

Borcama dizdiğiniz bisküvilerin üzerine hazırladığınız karışımı döküp, karışımın üstüne tekrar bisküvi dizip muz koyalim. Tekrar karışımı döküp, streçleyip buzdolabına koyalim. Soğuduktan sonra çilekle süsleyip afiyetle yemeniz dileğiyle..

1 yorum:

  1. müthiş lezzetliydi aynısından istiyorum tekrar tadı damağımda kaldı :=)))))))miray

    YanıtlaSil