24 Aralık 2012

Emziren Annelerin Sırt Ağrıları

Doğduklarında 3-3,5 kg olan bebekler bir de bakmışsınız 10 kg'yu geçmiş. Bebekler kilo aldıkça aah ne güzel büyüyor! deyip seviniyoruz. Peki ya  bebekler kilo aldıkça, onları sürekli taşıyan annelerin hali ne olacak? Yok emzir, yok altını değiştir, yok ağladı pışpışla derken belki de 50 defadan fazla indirip kaldırıyoruz bebekleri:) İşte başlıyor sırt ve bel ağrıları. Hele de uykusuzluk, yorgunluk  ve stres varsa kaslarımız daha da ağrıyor değil mi? Hayatında hep spor olan ben, kol kaslarım belirgin olmasın diye hep omuz-sırt çalışmayı ihmal etmişimdir. Bu ihmalkarlığım bana  acı dolu geri dönüş yaptı. Bir sabah uyandığımda sırtım öbek öbek şişmişti. Acılar içinde kendimi doktor kapısında buldum. Doktor sırt ve boyun kaslarımı güçlendirmemi söylemişti. Başladım çalışmaya..geçti mi geçmedi düzenli yapamadığım için ama en azından hafifledi. O yüzden size tavsiyem;
( emziren bir anne olacağınızı düşününerek)


  • Hamile kalmadan omuz-boyun ve sırt kaslarınızı güçlendirin.(En güzel yöntem)
  • Sezeryan olduysanız yaklaşık bir aydan sonra egzersiz yapabilirsiniz.
  • Hamileliğinizde fazla kilo almamaya özen gösterin.
  • Günde en az 2 setten 10 ar dk egzersiz yapın.
  • Bebeğinizi kucağınıza alırken dizlerinizi bükerek bacak kaslarınızı kullanın.
  • Emzirirken bebeğin üzerine eğilmeyin.
İşte emziren annelerin yapması gereken çok basit omuz-boyun egzersizleri; (Aşagıdaki egzersizleri doktorum herkesin yapabileceği basit egzersizler olarak nitelendirdiği için paylaşıyorum)





PS:Anneler dikkat! Çok fazla spor yapılması laktik asit seviyesini artırarak sütün kalitesini bozmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder