8 Aralık 2012

Şeker Hamurlu Cupcake

İşim nedeni ile bir ara pasta satın almasında çalışırken, Türkiyenin en ünlü pasta şefleriyle pasta yapma fırsatım oldu. Hatta katalog çekimi sırasında şeker hamurlu pasta yapımını usta ellerden görme şansım oldu. Oğlumun doğum günü pastasını kendim yaparım diye düşünürken, günümde cupcakelerle denemeye karar verdim. İki gün önceden başladım yapmaya..

Şeker Hamuru Yapımı:

Şeker hamuru 3 şekilde yapılıyor.

1-Glikoz, Gliserin, Toz jelatin, Pudra şekeri (Hazır şekilde satılıyor, Online olarak ta satılıyor)
2-Türk lokumu-Pudra şekeri
3-Marshmallow-Pudra şekeri


Ben şeker hamurunu yeriz diye düşündüğüm için ve gidip hazır hamur şekeri almaya vaktim olmadığı için marshmallow- pudra şekeri olanını yaptım. 

Tarif:

Bütün marketlerde bulabileceğiniz marhmallowları benmari usulu ile eriteceğiz. Marshmallowları alırken biri pembe birini de beyaz alırsanız renk seçeneğiniz artar.
Tencerenize uygun bir borcama 1 paket marsmallowu koyun. İçine de kaynamış su, yalnız suyun miktarı tencerenin yarısından az olmalı çünkü marsmallowlara kaynarken su sıçramaması lazım. Arada sırada üstekileri alta gelecek şekilde karıştırın sabırsızlanmayın erimesi uzun sürüyor. Eridikten sonra 3 kaşık su ve bir tutam tuz ekleyin.
Tezgahın üstüne muhakkak bolca pudra dokun. Elinizi bulaştırmadan yine pudra şekeri dökün, yoğrulacak kıvama gelinceye kadar kaşıkla karıştırıp (çünkü yapış yapış) pudra şekeri dökmeye devam edin. 1 paket marshmallowa 2,5 paket pudra şekeri gidiyor. Birinci paketi yaptıktan sonra aman borcamı yıkamayın çünkü ikinci paket var. Ben hemen lavaboya koyduğumdan ıslanmış oldu ve yıkamak zorunda kaldım:( kuruduğu için marshmallowları çıkarması çok zor.





Oldu:) Şimdi de streç filmi açıp içine margarin sürüp yaptığınız hamuru streç filme sarıp istediğiniz zaman kullanabilirsiniz.
Sonrada parça parça koparıp içine dilerseniz gıda boyası ekleyerek renk renk hamurlar elde edebilirsiniz. Hamura gıda boyası ekledikten sonra yoğurması kolay olsun diye ellerinizi ıslatabilirsiniz. Yine açarken pudra şekeri kullanıyoruz. Hamurları oklava yardımıyla açıp kalıplarınızla şekiller verebilirsiniz. Ben açtığım şekilleri muffine balla yapıştırdım.




Şeker hamuru yapma işi zahmetli olduğundan gerçekten çok vakit alıyor. Ben üzerini yeriz diye düşündüğüm için marshmallowlu yaptım fakat insanlara yenmez izlenimi verdiği için ben bile yemedim. Bu nedenle eğer imkanınız var ise hazır satılanlarını alıp sofralarınıza renk katmanızı öneririm. Birde bu işi yapmadan önce kalıplarınızda önemli eğer yeterli kalıplarınız yoksa hazır olan şeker hamuru süslerinden yararlanabilirsiniz. Benim önceden hazır olarak aldığım hazır şeker hamurları çok işe yaradı.


Keyif alarak yapmanız dileğiyle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder