10 Şubat 2013

Bebeğim Ne Kadar Su İçmeli?

Baktım Rüzgar bey su şişesini gördü mü ıııhh ıhh diye eliyle gösterip aldığı gibi lıkır lıkır içmeye başlıyor, başladım araştırmaya. Ne kadar su içmeli? diye.
Su çocukların sağlıklı gelişimleri için ihtiyaç duydukları yaşamsal önem taşıyan temel besin öğeleri arasında yer alıyor. Bu nedenle çocuklar da su tüketimi aşağıdaki gibi olmalı.

Günlük su tüketim oranları:

• 6 -12 ay arasında: 30 ml ile 100 ml.
• 1-3 yaş arasında: 1-3 litre.
• 4-8 yaş arasında: 1-4 litre.
• 9-13 yaş arasında: 1-2 litre


İlk altı ay sadece anne sütü, anne sütünün % 85 i su olduğundan bebeğin su ihtiyacını karşılıyor. Ve bu süreçte bebeklerin vücut direnci düşük olduğu için enfeksiyon hastalıklarına yakalanma riski daha yüksektir. Bu nedenle suyu ne kadar kaynatırsanız kaynatın , içindeki mikroplar bebeğe kolayca geçebiliyor. Eğer mama takviyesi yapıyorsanız suyun kalitesine ve kaynattığınız ortamın steril olmasına özen göstermenizde fayda var. Uzmanlar, su tüketimine katı gıdaya geçiş yapıldığında başlanmasını tavsiye ediyor.

Bizde 6. aydan sonra su içmeye başladık, ilk başlarda hiç içmek bile istemiyordu. Birkaç yudum alıp bırakıyordu. Ne zaman emekleye başladı yani sürünmeye (hala emeklemiyor) kendi kendine su oranını artırdı. Bir yaşından itibaren de yürümek için çaba sarf ettiğinden dolayı diye düşünüyorum su içme kapasitesi çok arttı.




                                ilk yürümeye başladığında bile elinde su şişesi vardı:)


PS: Nuby Markasının su mataralarını öneriyorum. Çünkü ucu silikon ve dişleri çıkarken bebeklerin hem damakları rahatlatıyor hemde su içmesini sağlıyor. En güzel yanı akmaması. Çantanızda rahatlıkla taşıyabiliyorsunuz. Fiyatı da diğerlerine göre daha uygun.Oğlumuz susuz kalmasın diye biz iki tane aldık biri çantasında biri de evde:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder