25 Şubat 2013

Hamilelik Güncesi 'Bizden bildiriyorum 7. hafta'


Hamileliği en çok hissettiğim hafta...Bu haftam oldukça kötü geçti, daha doğrusu geçmek bilmedi. İnanılmaz yorgunluk, halsizlik, kokulara hassasiyet, öğürme (mide bulantım yok Allah’tan) ve iştahsızlık. Tüm bunları yaşarken, duygusal olarakta kendinizi hiç iyi hissetmiyorsunuz inanılmaz duygusallaşıyorsunuz ve sanırım bu da yaşadığınız her şeyi iki katına çıkarıyor. En kötüsü neydi derseniz, iştahsızlık. Çünkü artık ben sadece benden oluşmuyorum, artık benimle beslenen bir canlı daha var. Normalde iştahsız olduğumda tüm günü kahve ile geçirebilirdim ancak şimdi durum çok farklı.Ne kadar öğürseniz de, canınız hiç bir şey istemese de mutlaka faydalı bir şeyler yemeniz gerekiyor ki minik bebiş beslensin.
Tüm haftam aynen bu şekilde geçti ve gerçekten korkmaya başlamıştım, artık hep böyle mi olacak hayatım,hep enerjim böyle düşük yatacak mıyım, yediğim hiç birşeyden tat alamayacak mıyım ya da canım bir şey istediğinde ve onu yediğimde öğürmeye mi başlayacağım diye ki her şey  dün itibariyle kesildi. Dün bir anda sabah yediğim reçelli ekmekten, yumurtadan, peynirden vs. tat almaya başladım ve inanın bu beni o kadar mutlu etti ki tüm günü yüzümde bir gülümseme ile geçirdim:) Ne kadar önemliymiş insanın yediği şeylerden tat alması...
Tüm bunlar dışında , bu haftanın güzel olayı, bebişimizin kalp atışlarını daha net ve gümbür gümbür duymaktı:)Artık kendisinin dakikada 130 kere atan minik ötesi bir kalbi var, aslında şu anda sadece kalpten oluşuyor diyebiliriz:) Doktor muayenesinde tansiyonum düşük çıktı ve anlaşıldı ki yaşadığım halsizlik, elimin ayağımın tutmaması bundan dolayıymış. Doktoruma yaşadığım sıkıntılardan bahsettim ve ‘herşey normal’ dedi. ‘Artık hamilelik iyice kendini hisettirir bu haftalarda’ dedi.
Bu arada bahsetmeyi unuttum, yiyemediğim gıdalardan birisi balık. Normalde de balık yemeyen biriydim ama nedense şimdi düşüncesi bile beni bir garip yapıyor bende o nedenle doktorumun tavsiyesi ile her gün/iki günde bir balık yağı hapı içiyorum. Bunun dışında hamilelikten önce başladığım (hamilelikten 3 ay önce başlanması tavsiye ediliyor) folik asit hapımı da içiyorum. Sizlere biraz folik asidin ne kaaaaddaaar faydalı bir vitamin olduğundan bahsetmek istiyorum ki önemini tüm çevrenizde ki hamileler ile paylaşın.
İngiltere’de yapılan bir araştırmada, anne adaylarının hamilelik öncesi ve sonrasında folik asit almasının bebekte oluşabilecek nöral sorunları azalttığı gibi, erken doğum oranını da yüzde 70 aşağıya çektiğini ortaya çıkarmış. Peki folik asid nedir? Ve neden yararlıdır? Buyrun okuyun;
Folik Asit Nedir? 
Folat diye de bilinen folik asit bir B vitaminidir (B9). Bu maddeye doğal halde taze sebze, meyve, patates, baklagiller, kepekli- ve süt ürünlerinde rastlanır. Diğer vitaminler gibi folik asiti de tablet halinde alabilirsiniz. Eğer sağlıklı ve değişik (çeşitli) şeyler yiyiyorsanız, normalinde yeterli folik asit alıyorsunuz demektir.
Doğal yoldan almak istesek, folik asit içeren besinler hangileri? 

Zenginleştirilmiş kahvaltılık tahıllar 
Mercimek 
Kuşkonmaz 
Ispanak 
Fasulye 
Yer fıstığı 
Portakal suyu 
Tahıl ekmeği 
Marul 
Brokoli gibi yeşil yapraklı sebzeler. 
*Pişirilmiş ve dondurularak saklanmış yiyeceklerde folik asit miktarı azalabilir. 
Fakat hamile kalmak istediğiniz zaman, hamileliğinizin başlangıcında biraz daha fazla folik asite ihtiyacınız vardır. O zaman hergün 0,4 ile 0,5 miligram arası folik asit kullanmaya dikkat etmek zorundasınız.
Folik asit doğumsal sakatlıkları azaltmanın yanı sıra; gebelerde kan hücrelerinin artması içinde yardımcı olur. Ayrıca bebeğin ve plasentanın (eş) da gelişiminde gereklidir.Annenin ve bebeğin damar sağlığını koruması açısından da folik asitin yeterli alımı çok önemlidir.Folik asit eksikliğinde bireylerde depresyon görülebilir. Hamilelikte görülen depresyonun en önemli nedenlerinden biri de folik asit eksikliği olabilir. Folik asit ve B vitamini destekleri homosistein seviyelerini düşürerek depresyonu azaltır. Bazı bilimsel çalışmalarda folik asit alımının anti depresan etkileri gösterilmiştir.
İşte böyle, folik asitle ilgili her yerde çok fazla bilgi var ama benim aklımda kalan, bebişin DNA yapısının daha sağlam olmasını sağladığı ve hepimiz biliyoruz ki DNA insan vücudunun temel yapı taşı. O nedenle folik asidli yiyecekler yiyelim ama hamile anneler ek olarak mutlaka günde bir tane folik asid hapını da almayı unutmasın.
Peki bebişte neler olmuş bu hafta?

Tüm büyümesi kafasına odaklanmış ve  dakika da yaklaşık 100 tane beyin hücresi üretiyor. Ağzı ve dili gelişiyor, aynı zamanda kolları ve bacakları oluşuyor. Böbrekleri idrar üretimi ve boşaltım işlerini yapmak üzere hazırlar. Büyüyen bağırsağının döngüsü göbek kordonunu şişirir. Böylece artık kan damarları vücuduna oksijen ve besin taşıyabilir.
Benden bildiriyorum;
Kilo:56( Allah’ım her hafta 1 kilo artışım var, doktorum vücudumun şiştiğini ve normal olduğunu söyledi ama öyle bir stress ki doktoruma sürekli açıklama yapma ihtiyacı hissediyorum:)
Mide bulantısı ve Kokulara hassasiyet Bu haftam oldukça kötü geçti demiştim:(
Bel ağrısı:Henüz yok.
Acıkma: Çok sık acıkıyorum evet ama önceki haftalara göre biraz daha iyiyim sanki.
7. haftanın özeti, zor geçti yahu:)
Sevgiler, sağlıklar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder