17 Şubat 2013

Hamilelik Güncesi 'Bizden Bildiriyorum' 6. hafta


Evetttt hooop diye geçtim 6.haftaya. 5.haftaya ne oldu derseniz, çok hızlı geçti:) Doktorum ilk randevumuzdan 10 gün sonra gelmemizi istemişti ki kalp atışını duyabilelim. O nedenle 5. Hafta çok hızlı geçti benim için hep 10 gün odaklı yaşadım. 5.hafta ile söyleyebileceğim tek şey, mide bulantılarım. Aslında çok acıkınca mide bulanmaya ve öğürmeye başlıyorum ama kusmuyorum. Zaten eğer öğürmeler kusmaya dönerse ve çok sık olursa o zaman bir sorun var demekmiş, aklınızda olsun.
2 gün önce doktorumuza gittik ve bebişin ( pardon minik kesedeki fasülyenin:) kalp atışlarını duyduk. İnanılmaz bir şeydi. Fasulye boyutunda ki bir bebeğin kalp atışları. Yani gerçekten insanın aklı almıyor, ağzınız açık bakıyorsunuz ekrana. Tabii ki çok küçük olduğu için gümbür gümbür duyamadık hatta eşim biraz ekrana uzak kaldığı için net duyamadı ve tedirgin oldu ama ben ve doktorumuz çok net duyduk.
Haftaya istemiş olduğu testlerle (karaciğer, böbrek, tiroid, Hepatit B, C, toksoplazma) beraber bir kez daha gidip, çok daha net kalp atışını duyacağız inşallah. Bu arada toksoplazma ile ilgili biraz bilgi vermek istiyorum çünkü önemli. Evimizde bir kedimiz olduğu için bizim için önemli bir konuydu, aslında özellikle hayvan besleyen tüm hamilelerin dikkat etmesi gereken bir konu.
Toksoplazmozis , bu adı taşıyan bi parazitin neden olduğu bir enfeksiyondur. Daha çok kedilerde görülen bir parazittir ancak tabii ki köpeklerden de geçebiliyormuş. Aşağıda detay bilgiyi bulabilirsiniz.
Alıntıdır:mumcu.com – Dr Alper Mumcu
Kediler de bu paraziti enfekte bir hayvanı (fare gibi) çiğ olarak yediklerinde alırlar. Bundan sonra yaklaşık 2 hafta süreyle parazit kedinin barsağında çoğalır. Takip eden dönemde kedinin dışkısı ile dışarıya atılır. Atılan bu parazitlerin bulaşıcı olabilmesi için dış dünyada 24 saat geçirmeleri gerekir. Daha önce bulaşıcılıkları olmaz. Enfekte bir kedi yaklaşık 2-3 hafta süreyle dışkısı ile parazit atar. Bundan sonraki dönemde kedinin dışkısında parazit olmaz. Bir kere toksoplazma enfeksiyonu geçiren kedi bağışıklık kazanır ve daha sonra yeniden enfekte olmayacağı gibi bulaştırıcılık özelliği de taşımaz Benzer bir özellik insanlarda da vardır. Bir kere enfeksiyon geçiren bir kişi bağışıklık kazanır ve daha sonra yeniden hastalanmaz.
Sokak kedileri genelde bu enfeksiyonu yaşamlarının çok erken döneminde geçirirler ve beğışıklık kazanırlar. Bu nedenle büyük sokak kedilerinden enfeksiyon bulaşması çok uzak bir olasılıktır. Benzer şekilde çiğ etle beslenmeyen sadece kuru mama yiyen ve sokağa çıkmayan ev kedilerinde ise hastalığın görülmesi olanaksızdır.
İşte böyle, peki bu parazit hamilelerde neye neden oluyor? Düşük riskine ve hatta ölümlere. Bu aynı zamanda çiğ etten de geçebildiği için, hamilelerin asla çiğ et yememesi(çiğ köfte özellikle) gerekmektedir.
Bizi hem doktorumuz hem de yukarıda ki makalede yazan ‘’.... çiğ etle beslenmeyen sadece kuru mama yiyen ve sokağa çıkmayan ev kedilerinde ise hastalığın görülmesi olanaksızdır’’ cümlesi rahatlattı. Zaten kedimiz cins bir kedi ve her türlü aşıları zamanında yapılıyor ve de asıl önemlisi ondan ayrılmam mümkün değil:)


Peki 6.haftada bebişte neler oluyor?
Kalp oluşuyor,kan dolaşımı başlıyor. Ciğerlerinin büyük bir parçası, bunun yanı sıra parmaklar, ayak parmakları, yüzün bölümleri örneğin dudaklar şekilleniyor. Yani aşağıda, benim ve eşimin genetiğini taşıyan eşsiz bir DNA için, son sürat çalışmalar devam ediyor:)
Bu arada hamilelikle ilgili 2 tane kitap aldım.Hepinizin bildiği gibi milyonlarca kitap var ama ben seçtiğim kitaplardan çok memnunum ve sizlerle paylaşmak istiyorum;
  1. Siz Bebeğinizi Beklerken – Prof. Dr. Mehmet ÖZ(evet iftihar ettiğimiz ABD’de bir çok ödül alan ve orada yaşayan Mehmet ÖZ) ve Prof.Dr. Micheal Roizen
Bu kitap oldukça farklı çünkü işin biyolojisini çok farklı bir şekilde anlatıyor, mutlaka tavsiye ediyorum.
  1. Hamilelik Takvimi – Annette Nolden
Bu kitapta da hafta hafta bebeğin gelişiminde neler oluyor, anne adayına öneriler ve özellikle benim hoşuma giden kısmı her haftada anne adayı için boş bırakılan ‘Haftanın düşündürdükleri’’ kısmı. Oraya neler hissettiğinizi yazıyorsunuz hatta boş sayfalar var fotoğraf ve ultrason çıktılarını koymak için, yani kitap biraz da albüm gibi.

Benden bildiriyorum;
Kilo:55
Mide bulantısı:Çok acıkınca mide bulantısı ve öğürme devam.
Kokulara hassasiyet: Evet evet evet.
Bel ağrısı:Henüz yok.
Acıkma: Vala çok sık acıkıyorum am ara öğünlerim çok sağlıklı(yoğurt, badem,süt,ceviz vs)
6. haftanın özeti, hala minik bir kesesi olan kanguruyum:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder