7 Mart 2013

Hamilelik Güncesi 'Bizden bildiriyorum 8. hafta'



2. ayın bittiği hafta...Ayları bitiren haftalar en güzel haftalar, sanki bebek asıl büyümesini o haftalarda tamamlıyormuş gibi hissediyorum Bu hafta yaşadıklarım, (belki artık alışmış olmanında verdiği bir psikoloji ile) normaldi benim için. Yine öğürmelerim ve uyku halim devam etti ancak sanıyorum artık ilk zamanlarda ki gibi bunu inanılmaz büyük bir olay haline getirmiyorum. ‘Sabret geçececek’ diyorum, başka şeylere odaklanıyorum.

Hep kitaplarda okuduğum bir konu vardı. Normal periyotta, regl olacağınız gün karında bir ağrı olabilir. Vücut otomatiğe bağlamış bir şekilde hastalanmasanızda, hastalanıyormuşsunuz gibi işlemeye devam ediyor. Benim de tam bu hafta aynı şekilde sadece 1 gün süren bir karın ağrım oldu ve güne baktım, tamda hastalanmam gereken gün Vücudumuz inanılmaz bir sistemle çalışıyor ve buna hamilelik döneminde çok daha fazla şahit oluyorsunuz. Tabii ki bu herkeste olan bir durum değil bu arada, böyle bir ağrı yaşamayanlar paniğe kapılmasın ya da şiddetli ağrılar yaşayanlar nornal diye nitelendirmesin. Çünkü doktorların dediğine göre, karın ağrısı çok değişik nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabiliyor ve hem bebeğin hem de annenin sağlığını tehdit eden bir durum olabiliyor. Şiddetli ağrılar var ise mutlaka doktora danışmak önemli.

Bu hafta pskolojik olarakta kendimi daha iyi hissediyorum. Duygusal olarak çok fazla gel gitlerim kalmadı hatta artık iyice anne moduna girdim ve bebek arabası bile bakmaya başladım haha. Biliyorum ki daha çok erken ama yakın zamanda yapacağım bazı yurt dışı seyehatlerinde Türkiye’ye göre daha ucuza alabileceğimizi düşünerek araştırmalar yapıyorum. Daha doğrusu eşim bu konuda benden daha meraklı , bana markaları öneren o oldu
Yaptığım araştırmalar sonucunda beni en çooooook cezbeden Orbit G2 oldu. 360 derece dönebilmesi ve tek elle kapanabiliyor olması çok hoşuma gitti.









Orbit, Amerika menşeli bir marka o nedenle Amerika’da bir çok ünlününde tercihiymiş.





Orbit kullanan ve beni okuyan anneler varsa lütfen tecrübelerini paylaşsınlar:)

Bu hafta bebişte neler olmuş peki?

Kendisi artık aşağıdaki fotoğrafta ki gibi


Beyin ve kafa hızla büyümeye devam ediyor. Göz kapakları kıvrım şeklinde ayırt edilebilir. Alt çene belirginleşmeye başlar. Omurilik gelişimini sürdürür.Üst damak farklılaşır. Burnun ucu oluşur. Dişetlerinin altında dişler gelişimini başlatır. Yemek borusu farklılaşır ve nefes borusundan ayrılır. Kalp içinde kapakçıklar fark edilmeye başlar. Kalbin 4 odacığı ayırt edilebilir. Akciğerler yemek borusunun iki yanında yer alırlar. Böbrek oluşmaya başlar. Kollar silindirik şekilde uzamaya başlarken uçlarında el ayaları belirmeye başlar. Kollarda sinir iletimi başlar. Yine kollar kıvrımlanır. Bu kıvrım gelecekteki dirsektir.
Belli başlı bütün iç organlar oluşmuştur. Kol ve bacaklar uzamıştır, ancak el ve ayak parmakları henüz birbirinden ayrılmamıştır. Henüz hissetmeseniz de bebek hareketlenmiştir. Boy: 2,5 cm (badem çekirdeği kadar), Ağırlık: 2 gr.


Benden bildiriyorum:

Kilo : 57

Ciltte problem : Yok .(Bu hafta bir çok kişide ergenlik döneminde ki gibi sivilcelerin çıkması normalmiş ancak bende çok şükür ki hiç bir sivilce çıkmadı)

Sırt ağrısı: Evet, bu hafta sırtım çok ağrıdı

Bazı yiyeceklere karşı tiksinme de söz konusu, balık kesinlikle yiyemiyorum onun yerine doktorumun tavsiyesi ile balık yağı hapı kullanıyorum.

Not: Farkettiyseniz ismimi başından itibaren yazmadım, hamileliğim henüz iş çevrem tarafından bilinmediği için yazmak istemedim ama bu durum, gizemli bir blogger olmak hoşuma da gitti, belki paylaşacağım ilk fotom bebeğim kucağımda doğum fotom olur haha:)
O nedenle artık sizlere, Paris ismiyle yazılarımı yazacağım...

Önümüzdeki yepyeni haftada görüşmek üzere
Sevgiyle kalın,
Paris

1 yorum:

  1. Bizde buggster aldık. Alper de hamile oldugumu ogrendiğimiz andan itibaren araştırmaya başladı:)Biz hafif ve boston modelinde olmasına çok dikkat ettik.Çunku bir çok arkadaşım çok şık agır arabalar aldıktan sonra hafif ve baston modeline geçtiler. Bizde kriterlerimize uygun olan buggsterı aldık ve cok memnun kaldım. Bebek elimdeyken rahatlıkla arabadan tek elimle alıp açabilmem gezme özgürlüğü verdi bana. Ustelik cok yer kaplamaması nedeniyle seyahetlerde avantaj sağladı:)Orbitleri hiç kullanan arkadaşım olmadı o nedenle herhangi bir yorumda bulunamıyorum ama çok rahat bir model gibi duruyor. Ayrıca Donmesi cok guzel:)Anakucagını cıkarıp normal haline getirdiğimizde ruzgar ne yapıyor diye gormek için sürekli bakmak zorunda kalıyordum. sonra alıştım ama o zamanlar keşke demiştim:)

    YanıtlaSil