31 Mart 2013

Hamilelik Güncesi 'Bizden bildiriyorum 10-11. hafta'




Hamileyken seyahat...
Uçak ile yurt dışı seyahatine çıkmadan önce ( ki çok uzak bir yer değil 3 saatlik bir yolculuk), herkes çok dikkatli olmamı söyledi çünkü hepimizin bildiği gibi hamileliğin ilk 3 ayı biraz riskli. Hatta annem oldukça panik yaptı ‘Ne gerek var ki şimdi bu yolculuğa falan’ dedi:) Ama doktoruma danıştığımda bir  sorun olmayacağını iletti. Yolculuğa çıkmadan önce beni zorlayacak tek konunun çok sık tuvalete gitmek olabileceğini düşündüm ki hakikaten en zor kısmı o oldu.
Özellikle havaalanı ve uçağa binme kısmına kadar her anı değerlendirip tuvalete gittim ve uçağa biner binmez, uçakta yemek servisi yapılmadan hemen önce ve yemek servisinden hemen sonra:) Çünkü normal durumda öteleme imkanınız var ama hamileyken asla ‘biraz daha tutayım’ diyemiyorsunuz. Yani beni biraz bile beklemek inanılmaz derecede rahatsız ediyor, o nedenle biraz bile  olduğunu hissettiğin anda tuvalete gidiyorum.
Onun dışında diğer bir konu beslenmek. Çok fazla yemek alternatifi bulabildiğimi söyleyemem ve tabii ki normal seyahatlerinizde ‘ aa bu ne acaba , şunu da bir deneyim, aman bir tadayım ne olacak ki vs :)’ durumu hamileyken olmadığı için herşeyin ne olduğunu iyice anlayarak yemeniz gerekiyor. O açıdan biraz tek düze beslenmem gerekti. Atıştırmalık olarak yanımda götürdüğüm cevizlerim hayat kurtarıcım oldu. Anladım ki mutlaka her seyahatte ceviz, fındık çantada bolca taşımak gerekiyor yoksa çok sağlıklı olmayan tuzlu krakerlere mahkum kalıyorsunuz.
Diğer bir konu, havaalanında ki x-ray cihazları. Hamileyken uçak yolculuğunda dikkat edilmesi gereken en önemli konu. Alışveriş merkezlerinin girişinde olan cihazların hiç bir riski olmadığını ama havaalanındakilerin oldukça etkili olduğunu öğrendim. O nedenle cihazlardan geçmeden hamile olduğunuzu söylüyorsunuz ve el ile arama yapıyorlar. Her ne kadar hoş olmasa da. O nedenle ben oldukça fazla bir sayıda elle arandım:)
10. haftam işte böyle bir seyahat ile geçti, peki bebi bu haftada neler yaşamış:)


Embriyon cenin oluyor. Bütün organları oluşmuştur, olmaları gereken yerdedir  ve bu bütünsel bir organizmaya artık cenin denecektir.
Göz kapakları artık gözleri örtebilecek derecede gelişmiştir.Gözleri kapalı olsa da, artık ‘uyanıyor’, göz kırpabiliyor ve ağzını açabiliyor :)
Boyu ise 3 cm.
Geldiiiiiiik 11. Haftaya. En kööötüüüü haftam, nedeni kusmalarım :(

Tam artık mide bulantılarım ve kusmalarım herhalde azalır diyordum ki bu hafta zirve yaptım. Her yemek sonrası olmasa da yediğim her şey beni inanılmaz derecede rahatsız etmeye ve sonra da kusmama neden oldu. Tabi ki öncesinde gelen öğürmeler inanılmaz yorucu ve sinir bozucuydu hatta bir kaç kere sinirim çok bozulduğu için ağladım. Bir de ne zaman ve nerede geleceği belli olmaması insanı gerçekten çok zor duruma sokuyor. İş yerinde, eğitimde, yolda yürürken, arabada vs. her an her yerdeJ 
Sonrasında aklıma ‘Acaba bu hafta bebeğin saçları mı oluşuyor’ diye düşünürken gerçekten de gelişim kitabında   saçların bu hafta çıktığını okudum. Aslında kusmamın bir anda başlamış olması biraz da endişelendirmişti beni. Acaba yolunda gitmeyen bir şeyler mi var diye düşünmeye başlamıştım ama kitapta da okuyunca rahatladım.
Herkes bir gün de mide bulantılarının ve öğürmelerin bir gün de kesileceğini söylüyor, umuyorum aynen öyle olur.
Haftaya doktor randevumuz var ve ikili tarama testini de yaptıracağız. Peki ‘ İkili tarama testi’nedir ?
2000 yılından itibaren dünyada ve ülkemizde kullanıma giren ilk trimester tarama testinin amacı down sendromunun erken gebelik haftalarında yakalanmasıdır. İkili tarama testi, ikili test, ilk trimester tarama testi, 11-14 hafta tarama testi veya double test olarak da bilinmektedir. İngilizce'de"double screening test" olarak da geçmektedir. 
İkili testte nelere bakılır?
Son adet tarihine göre 11-14. gebelik haftaları arasında uygulanan testte anne adayından kan alınarak serbest β-HCG (HCG de yalnızca gebelikte salgılanan bir hormondur) ve PAPP-A  (PAPP- A, yalnızca gebelikte bulunan "gebeliğe özgü" bir proteindir). biyokimyasal değerlerine bakılır. 
Ayrıca ultrasonda bebeğin ense derisi içinde bulunan sıvının ölçümü de yapılmaktadır. Bu ölçüme "ense kalınlığı" (NT) adı verilir.
Anlaşıldığı üzere oldukça önemli bir test, inşallah herhangi bir risk çıkmaz ve bebişim sağlıklı bir şekilde büyümeye devam eder.
Geldiiiiiiiiiiiiik cinsiyet konusuna:)

Haftaya gideceğim doktor randevusunda yüksek ihtimalle cinsiyetinin de belirlenebileceğini öğrendim. Çok heyecanlıııııııııııııııııııııı... Ben içime doğanı söylüyorum erkek, eşim kız istiyor ama o da erkek olacağını söylüyor. Beni gören herkes oğlum olacağını söylüyor ama kısmet. En başta sağlık geliyor gerisi boş. Beni okuyanların bebeğimin cinsiyeti ilgili fikirlerini alabilirim:)
Bebişe bağlanıyorum ;

Bebeğin el ve ayak tırnakları gelişmeye başlar, saç folikülleri oluşur.Kulaklar kafanın iki yanındaki nihai konumuna doğru ilerliyor, gözdeki iris tabakası bu hafta gelişmeye başlıyor. Bu hafta bebeğin tüm cüssesinin yaklaşık yarısını kafası oluşturuyor. 
Bebeğin cinsiyet organları bu hafta hızla gelişiyor. Önce, henüz kız ya da erkek olduğu belli olmasa da küçük bir doku parçası bebeğin dış cinsel organlarını oluşturur, ardından da bu doku penise veya klitoris ve büyük vajinal dudaklara (labia majör) dönüşür. Bu haftanın sonunda bebeğinizin dış cinsel organları teşhis edilebilir. 
Bebeğin uzunluğu : 4 cm
Ağırlığı 7 gram  
Benden bildiriyorum;
Kilo:58
Bel ağrısı: Hem bel hem sırt ağrısı ama zaman zaman
Acıkma: Kusmalarımdan dolayı hiç bir şey yiyesim yok , Allah’tan acıkmalarımda çok sık değil.
Haftaya görüşmek üzere,
Sevgiyle kalın,
Paris

2 yorum:

  1. harikasın, bende tam 11. haftadayım ve 3-4 saatlik bir uçak yolculuğuna çıkacağım haftasonu.Ay ben napıcam, X-Raylardan nasıl geçicem derken senin yazın çıktı karşıma,derman oldun yani:)doktordan rapor alacağım ama başka bir önerin olursa ve bana iletirsen çok sevinirim..

    YanıtlaSil
  2. Merhaba,
    Bunların dışında hatırladığım bir sıkıntı olmadı. şimdiden keyifili yolculuklar.. Atıştırmalıklarını sakın unutma yeter:)(ceviz, badem, kuru üzüm vs)

    YanıtlaSil