13 Mart 2013

Hamilelik Güncesi 'Bizden bildiriyorum 9. hafta'


Eveeeet mide bulantılarım yok diye konuştum durdum, al sana dedi minik bebiş:) Bu hafta yemeklerden önce/sonra ne zaman geleceği belli olmayan mide bulantılarım vardı. Hatta mide bulantısı, öğürme şeklinde devam etti. Sadece 1 güne özel olarak kusmamda oldu. Ne kadar güzel şeyler anlatıyorum değil mi? Ama maalesef bu bir bebek hikayesi neler yaşıyorum bilmeniz lazım. Eminim benden çok daha kötü hamilelikleri olanlar bana diyordur ki bunlarda ne ki. Çünkü biliyorum, duyuyorum ilk 3 ayını yatakta geçiren , hiç bir şey yiyemeyen ve ya her yediğinde kusan anneler var. Gerçekten bu 3 aylık dönemde, Allah herkese sağlık sıhhat versin çünkü insanı oldukça yoruyor.

Peki bu mide bulantılar neden dolayı meydana geliyor? Yaptığım ufak çaplı araştırmalar sonunda anladım ki , aslında bunun nedeni çokta bilinmiyor ama herkesin ortak görüşü, genlerinin %50’si farklı bir canlıdan( yani bu baba oluyor:)  oluşan bir cisimi vucüt yabancı bir madde olarak algılıyor ve vücuttan atmaya çabalıyor ama aynı zamanda da öyle iyi bakıyor öyle iyi koruyor ki, onu 9 ay boyunca inanılmaz bir şekilde besliyor. İşte bu ilk 3 ay o yabancı cisme alışma dönemi.

Bu hafta bahsettiğim mide bulantılarımın bana yaşattığı anormal bir duygusal değişimde oldu. Bir akşam eşimle film izlerken sürekli midem bulanıyordu ve gerçekten ne yapsam ne yesem geçmiyordu. Neyse hep yok saymaya çalışarak filmi izlemeye devam ettim. Filmimizde biraz duygusaldı ama öyle insanı yıkıp geçen inanılmaz duygusallıkta bir film değildi. Filmin son sahnelerinde, duygusallık biraz tırmandı ve ben bir anda başladım ağlamaya.Ama nasıl ağlıyorum sanki inanılmaz kötü bir haber almışım ve yıkılmışım:) Eşim şaşırdı, ‘Filme mi bu kadar ağlıyorsun, iyi misin’ dedi. Ben, başladım daha fazla ağlamaya ve ‘iyi değilim iyi olamıyorum, midem bulanıyor, kötüyüm, hep mi böyle olacağım’ vs diye konuştukça ağlamam da arttı ama inanın çok rahatladım:) Eşimde bir panik, neyse beni rahatlatmaya çalıştı ve limonlu soda yaptı, onu da içinde biraz daha kendime geldim. Çok yakın bir arkadaşım, Adile Naşit’in komik filmlerini bile izlediğinde habire ağladığını söylemişti haha neyse ki benim patlamam duygusal bir filmde yaşandı.






                                               Aynen bu durumdaydım :)

Ve sonra bir yer de aşağıda ki yazıyı okudum;

Bu dönemlerde anne adayının duygu durumunda dalgalanmalar çok sık görülür. Kendinizi zaman zaman melankolik zaman zaman da çok mutlu hissedebilirsiniz. Bu çok normal bir durumdur...


Bu hafta bir de diş etlerimde hassasiyet,diş etlerimde kızarıklık ve özellikle fırçalarken canım çok acıyordu ve onu da araştırdım ki ;

Vücutta ki kan hacmi ve kan dolaşımın artması ile diş etlerinde esnemeler olabilir.Hem gelişen bebeğinizin dişleri hem de kendi diş etlerinizin sağlığı için yeteri kadar flor aldığınızdan emin olmalısınız. Çünkü bebeğinizin daha fazla kalsiyuma ihtiyacı olacaktır, bebeğinizin diş tomurcuklarının gelişimi 10. haftada tamamlamaktadır.Kan hacminiz arttığı için cildinize yakın toplardamarlarda koyulaşmalar fark edebilirsiniz.Bu hafta 3. ayın başladığı hafta ve bebek artık embriyo olarak değil cenin(fetüs) olarak adlandırılıyor, yani artık insan görümünde. Alt şekilde gördüğünüz gibi;









Bebekte neler oluyor?

Fertilizasyondan 47-48 gün sonra ilk kez beyin dalgaları üretilmeye başlar. Kafa dik durumdadır ve iç kulakta denge sağlayan kısımlar gelişir. Dudakların gelişimi tamamlanır. Gözler kapalıdır. Kalp gelişimini büyük ölçüde tamamlar. Gövdenin dışında gelişmiş olan bağırsaklar karın boşluğu içine doğru iyice hareket ederler. Diz ve ayak belirginleşir. Ayak parmakları ve tırnakları belli olur. Kaslar güçlenir. Kız bebeklerde klitoris erkek bebeklerde ise penis gelişir.
Bebeğiniz erkekse testisleri erkeklik hormonu testosteron üretmeye başlamıştır.Hemen hemen bütün eklemler ve kasların oluşumu tamamlandığı için bebek artık su kesesi içinde hareket etmeye başlar, ancak bu hareketler sizin hissetmeniz için yeterli değildir.
Boy: 3.1-4.2 cm. Ağırlık: 5 gr dır.
Benden bildiriyorum:
Kilo : 57 (Bu haftadan sonra kilolar artmaya başlayacakmış)
Ciltte problem : Yok
Sırt ağrısı: Ara sıra

Not: Bu hafta doktorumun takvisiyesi ile vitamin hapına başladım. Her gün bir tane içiyorum.
Görüşmek üzere:)
Sevgiyle kalın,
Paris



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder