23 Mart 2013

Bebeklerde Gece Uyanmaları

Bu yazıyı engin tecrubelerimle yazmak için çok bekledim ama maalesef ki süper anne olurken tökezledim:)  Bu geceleri uyanma işi çekilmez oldukça, daha çok kafa yormam gerektiğini ve araştırmalara başlamam gerektiğini anladım. Aman dedim ne olsa daha ne kadar emecek ki deyip gece uyanmalarına aldırış etmedim. Uykusuz anne olarak iş hayatıma devam ederken  bir yandan da fedakarlığımla gurur duyarak oğlumu her gece defalarca emzirdim. Hele de diş çıkarma evrelerinde uyanmaları gitgide artarken oğlumun canını yanıyor diye, bazen de acısını unutsun rahatlasın diye emzirdim. Son 2 haftadır uykusuzluk beni ve sütümü etkilemeye başlayınca başladım irdelemeye yine:)




Kitaplarda okumama rağmen (Tracy Hogg- Bebek bakım sorunlarına mucizevi çözümler) oğlumun beni derin uykuya geçerken bir araç olarak kullandığı gerçeğini kabul etmem zaman aldı. Hatta insanlarla konuşurken ' aaa çocuk emmeden uyumuyor mu, sallamadan uyumuyor mu yada emzik olmadı mı uyanıyor mu deyip derin uykuya gecerken bir araç olmadan demek ki uyuyamıyor' bile deyip yardımcı olmaya bile çalıştıklarım oldu. Hatta eşime ' Bebek mızmızlandığında hemen memeyi ağzına tıkmamak lazım, biz öğretiyoruz ona nasıl uyuması gerektiğini, bebek nerden bilsin ne zaman nasıl uyuması gerektiğini' bile demişliğim var..

Nasıl geldik bu sancılı sürece..Aslında herşey mükemmeldi..




Oğluma daha 2 haftalıkken geceyle gündüzü ayırt etmesi için taktikler uyguladık, ve her gece aynı saatte aynı rutinlerle uyuttum. Hiç bir gün şaşmadan yıkadım, tulumunu giydirdim, öptüm ve uyuttum. Ta ki işe başlayana kadar (Rüzgar 1 yaşına geldiğinde), hayatımıza bakıcı faktörü girene kadar.. Bakıcı uyutamayınca oğlumu yatakta sallamaya başladı, sonra geceleri de sallanarak uyumak istemeye başladı baktım durum fenalaşıyor sallanan yatağı yok ettim..Sancılı bir süreçten sonra yeniden eskisi gibi yatağında pış pış diyerek uyumaya başladı. Sanki pış pış demesem uyumayacak işte :) Sonra da gece uyanmaları arttı. Büyüme sürecinde olduğu için dedim.Doymuyor galiba dedim. Oğlum emsin beslensin diye emzirdim. Sonra beslenme düzenini gözden geçirdim. Doktorumuzun da tavsiyesiyle, akşamları protein ağırlıklı beslemeye başladım ( sindirimi daha zor, geç acıkır diye).. bir iki hafta daha az uyandı..Son iki haftadır sürekli uyanıp emmek isteyince anladım ki oğlum artık beni kullanıyor uyumak için.. Uyumak istiyor ama uyuyamıyor emmeden..

Peki bu gerçeği nasıl değiştireceğim. Oğlumu sütten kesmek te istemiyorum..

Gelelim planıma,

1- Oğlumu sütten kesmeli miyim? İlk önce buna karar vermeliyim.Ya da sadece belirli saatler dışında mı emzirmeli miyim?
2-Kesin kararlar vermeliyim. Çünkü bir gün emzirip diğer gün emzirmezsem çocuğumun psikolojisi bozulur. Yani ilk önce ben kararlı olmalıyım.
3. Çocuğum için doğru olanı yaptığıma, ona eziyet etmediğime inanmalıyım. Çok ağlayacak çoookkk:( Her dakika emmesini yoksa deliksiz uyuması mı daha sağlıklı!!
4.Uzun vadeli düşünüp ( ailece deliksiz uyku 14 ay oldu inanamıyorum), motivasyonumu yüksek tutmalıyım..
5. En önemlisi eşimden full destek almalıyım çünkü ağladığında dayanamayacağımı tahmin ediyorum..

Planlar kafamda hazır ama ben bu sürece hazır mıyım?Off yine herşey anneye düşüyor. Oğlumun deliksiz derin uykulara dalması için yine iş başa düştü.
En yakın zamanda uygulamaları yaparken karşılaştıklarımı sizlerle paylaşacağım yeter ki uykusuz bebek kalmasın:) tabii bide uykusuz annee:))

2 yorum:

  1. Ne oldu simdi uyku durumlariniz merak ediyorum. Simdi ustunden zaman gecip biraz daha tecrube kazandim ama uykuya gecis hala problem. Aslinda bizimkinin problemleri atopik dermatit denilen cilt rahatsizligi ya da alerjinin bi cesidi iste. Anladim ki uyumuyorsa aslinda bir derdi var. Yoksa kendi kendine uyumayi bilen bir cocuk neden sadece bazi geceler beni arasin?

    YanıtlaSil
  2. Size katiliyorum sadece bazi geceler uyaniyorsa bir derdi var eger surekli hergece uyaniyorsa uyumak icin size ihtiyac duyuyor demektir. Oglumun azi dislerinin ikisinin ayni anda ciktigi bu surecte erteleme karari aldim. Bu sureci atlatinca deneyimlerimi mutlaka yazacagim
    Sevgilerle,

    YanıtlaSil