28 Temmuz 2015

Kitap okuyarak Uyuma Alışkalığını Kazanmak..

Rüzgarın okulu tatilde, bende işten ayrıldığım için tatildeyim.

Rüzgar alp tam 3,5 yaşında...Durmadan konuşuyor. Hayal dünyası aşırı derecede büyük.. Bazılarına göre kötü bazılarına göre iyi bir özellik.. Unutmamak lazım ki her çocuk farklı özellikler sergiler.
Sürekli televizyon izleyen bir çocuk olmamasına rağmen bazen izlemediği çizgi film kahramanlarına bile takabiliyor (kreşten dolayı sanırım). Bende anne olarak onun hayal dünyasına eşlik ediyorum.. Her gece ona kitap okurken, şekilden şekile girip kendimi dünyaca ünlü film seslendiren artistler gibi hissediyorum.. Sonrada aynı şekilde onun bana okumasına da aşık oluyorum.. Evet biz her gece kitap okuyarak uyuyoruz.

Bazı geceler ben bazı geceler eşim, bazen de kendisi okuyor. Nasıl mı? kitapları artık resimlerinden bildiği için kendi kendine okumaya başladı.

Geçenlerde Bursa'dan canım arkadaşım Aysen oğlu kuzeyle bize geldi.
Rüzgara kitap okuyup odadan çıkmamıza çok şaşırdı. 'Nasıl yani şimdi kendi kendine mi uyuyacak?' dedi.

Tabi ki bu süreç zaman aldı. Hatta son zamanlarda  tatil  nedeniyle uyku düzeni bozulsa da evimize döndüğümüzde  hemen eski rutinimize döndük.

İlk başlarda Rüzgarın yanına uzanarak kitap okumaya başladık. Kitap seçiminde kitaptaki karakterlerin onun uykusuna eşlik edebilecek karakterler den oluşmasına dikkat ettik. Bizde ( Arzu yengesinin hediyesi) Pearson'un Tombik ayı serisi vardı, içindeki ayıcıktan, tavşandan, köstebekten  şans eseri evde olduğunu fark ettik. Hergece onları konuşturmaya başladık, sonradan hadi sarılıp uyuyalım bizde diyerek uyuduk.

Her gece farklı şekillerde devam etti. Sonra birgün onu yatırmaya gittiğimde, bulaşık makinasını çalıştırmadığımı unuttum (annelerin işi asla bitmez ki) Rüzgar alp' e sen oku ben geliyorum dedim.
Döndüğümde gayet güzel kitabı okuyordu, yani resimlerina bakarak masalı devam ettiriyordu. Hiç bozmadım ve öylece uykuya daldı.. Sonraki süreçlerde nedense hep işim çıktı :) ve kitap okuma işini ona devrettim.

Siz de ilk once onun sevebileceği kitaplarla başlayabilirsiniz. Büyük kitaplar yerine ince ciltli, onunda elinde rahatça tutabileceği büyük resimli olanlarını tercih etmenizi tavsiye ederim. Oyuncaklara sarılıp uyumaya alışması içinde, seri şeklinde olması iyi oluyor. Tercih sizin..

Ayrıca bugünlerde iş bankasının stickerli kitaplarına  bayılıyoruz. İş bankasının yayınlarının kaliteside gayet iyi (D&R da bulabilirsiniz.). Hemde stickerlarla kendi hikayelerini kendileri yaratarak, yaratıcılıklarına katkı sağlıyorlar.

Kolay gelsin..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder